KADAŇ

Při projížďce třicetikilometrovou lokálkou z Kadaně do Podbořan si můžete vychutnat výhledy na panoramata Doupovských hor. 

Doupovská dráha je zhruba třicetikilometrová lokálka z Kadaně do Podbořan, vinoucí se podél Nechranické přehrady, Pětipeskou pánví s výhledy na panoramata Doupovských hor. Dopraví vás k zámku Krásný Dvůr s jedinečným anglickým parkem, pod Vintířovský vrch s poutní kaplí nebo do zatím neobjeveného cykloturistického ráje pod Doupovskými horami. 

V těchto vlacích vám personál nabídne ke zpříjemnění také něco dobrého na zub nebo upomínkový předmět na památku. 

Doupovská dráha návštěvníkům umožní prožít nezapomenutelné chvíle v nádherné, ale dosud ne příliš známé krajině.

Cílem provozovatelů dráhy je moderní funkční železnice, která je chloubou a vizitkou regionu. Ale k jeho dosažení nestačí neúnavná obětavost samotných lidí na dráze, ale závisí i na těch, pro které má dráha sloužit, na samotných uživatelích. Železnice je vyšším stupněm technického vybavení regionu, a kdo si železnice váží (= využívá ji), ten ji má, ať tabulkové údaje úředníků říkají cokoli. Do mnoha zapomenutých koutů dráha přinesla kulturu, cestovní ruch a s ním i peníze. A když to může fungovat všude v Evropě i v Čechách, tak proč by to nefungovalo kolem této železnice? I skromné počátky zdejšího snažení ukazují, že podobné věci fungují i pod Doupovskými horami. 

Historie Doupovské dráhy
Tratě dnešní Doupovské dráhy začaly vznikat postupně. Nejprve jako ryze industriálně-agrární cukrovarská dráha z Kaštic do Krásného Dvora, posléze prodloužená do Radonic u Kadaně. Až po dlouhých dvaceti letech pak došlo k dalšímu rozšíření, a to směrem z Radonic do Doupova a z Vilémova ku Kadani, kde součástí této tratě bylo přímé napojení královského města Kadaně na železniční síť. Původně totiž Kadani sloužilo jen nádraží Kadaň-Prunéřov (dodnes stále existující staré prunéřovské nádraží). 

Podrobnější informace zájemci najdou na webu doupovskadraha.severoceskedrahy.cz.