Kdo by neznal příběhy Rychlých šípů a jejich dobrodružné výpravy za tajemstvími Stínadel. Nemůže v nich chybět ani Bratrstvo kočičí pracky, které s nimi soupeří. V nové karetní hře Rychlé šípy: duel se oba kluby střetnou, a vy rozhodnete, který bude úspěšnější a získá více cenností ze Stínadel. Hra je určena pro 2 hráče od 7 let.
Jedná se o karetní převahovou hru, podobnou hrám jako Battle Line nebo Skol ty Skoty. Vykládáte v ní karty proti sobě a snažíte se přehrát soupeře. Rychlé šípy jsou asymetrickou hrou. Každý hráč má svůj balíček, efekty některých karet jsou stejné, jiné má každý hráč unikátní. Stojí proto za to, abyste si zahráli za obě strany. Hra má jednoduchá pravidla a několik herních prvků, které z ní dělají zajímavý souboj. Například pracuje se skrytými informacemi a jejich odhalováním a různými efekty karet.
Rychlé šípy jsou původní českou karetní hrou, kterou vydalo Albi začátkem února. Jejím autorem je Petr Vojtěch a ilustroval ji Jiří Grus.
Hra obsahuje tři typy karet. Červený balíček pro hráče za Rychlé šípy, modrý balíček pro Bratrstvo kočičí pracky a šedý balíček s tajemstvími Stínadel. Šedé karty představují cennosti, o něž budete soupeřit. K dispozici ještě máte přehledovou kartu pro každého hráče s popisem karet a jejich efektů. Pomohou vám, abyste měli představu, co na vás můžete soupeř nachystat.
Během tří kol hry usilujete o to, abyste nasbírali co nejvíc šedých karet s cennostmi Stínadel. Mají různou hodnotu, jejich součet na konci hry určí vítěze partie. V každém kole připravíte tři hromádky šedých karet, v první bude jedna karta, a to odkrytá, ve druhé dvě, spodní zakrytá a na ní jedna karta odkrytá, a ve třetí budou tři karty, dvě zakryté a nich odkrytá. O ně budete bojovat.
V každém kole budete postupně přikládat dvě karty z ruky. Každou z nich přiložíte do vybraného sloupce před šedou kartou s tajemstvím. Výjimkou je první tah, začínající hráč může zahrát jen jednu kartu. Druhou možností je, že zahrajete jen jednu kartu a ukončíte kolo. Podmínkou ale je, že u každé hromádky mají oba hráči alespoň jednu kartu. Pak se vyhodnotí souboje o každou hromádku. Získá ji ten, jehož součet hodnot karet je větší. V případě remízy karty tajemství na místě zůstanou a v příštím kole se bude hrát o dvojnásobek karet.
Vtip a zábavnost hře dává způsob přikládání karet a jejich efekty. Karty zahráváte skrytě, takže soupeř neví, co na něj chystáte. Pokud ale zahrajete kartu stejné hodnoty, jaká je na vrchu balíčku tajemství, můžete ji zahrát odkrytě a udělat průzkum. Buď můžete otočit libovolnou skrytě položenou soupeřovu kartu, nebo se tajně podíváte na skrytou kartu tajemství v libovolném balíčku. Musíte proto dobře zvážit, kdy a jak karty zahrajete. V každém sloupci můžete mít maximálně tři karty. A na konci kola si dobíráte do pěti karet.
Důležitým prvkem pro vaše rozhodnutí jsou efekty karet. Některé karty mají efekt hned při zahrání, například vám umožní udělat průzkum, i když má jinou hodnotu než karta v balíčku tajemství. Jiné při odhalení, například odhození vám umožní odhalit a odhodit jednu protihráčovu kartu nebo špehování vám dovolí prohlédnout si soupeřovi karty v ruce.
Rychlé šípy: duel jsou svižnou hrou pro dva hráče, kterou odehrajete za 10 minut. Můžete si ji díky tomu zahrát opakovaně a prohodit si balíčky. Jedná se o karetní hru v níž náhoda hraje svou roli, v závislosti jaké karty si doberete do ruky, ale zároveň máte o čem přemýšlet a můžete soupeře zaskočit nečekanými tahy. Díky tomu si ji dobře zahrajete s dětmi v rodině i s náročnějšími hráči.
Tento článek byl připraven ve spolupráci s portálem www.hrajeme.cz.